Nieuwsberichten

07-05-2018 10:22

Emirates gaat Premium Economy aanbieden

Na een lang proces van overwegen heeft Emirates besloten de Premium Economy Class toe te voegen aan een deel van de vloot. Premium Economy wordt naast de First Class, Business Class en de reguliere Economy Class de vierde klasse die Emirates zal gaan aanbieden.

De airline verwacht dat in 2020 de eerste Airbus A380's nieuw vanaf de fabriek uitgerust worden met de Premium Economy. Op dit moment is nog niet bekend ofhet nieuwe product ook zal worden toegepast op de omvangrijke Triple 7-vloot van Emirates.

Emirates geeft toe de vraag naar een Premium Economy te hebben onderschat. De vraag is de afgelopen decennia flink toegenomen. Veel concurrenten hebben in de afgelopen jaren met succes een Premium Economy-product gelanceerd.

25-04-2018 12:58

Reisadvies Tunesië versoepeld

Het Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Tunesië verder versoepeld. De kuststrook werd sinds vorig jaar al als veilig gemarkeerd, en dit is nu ook bij vrijwel het hele centrale en noordelijke binnenland het geval waarvoor adviescode geel geldt.

 

17-04-2018 16:33

Schiphol maakt zich op voor drukke meivakantie


Reizigers die in de meivakantie via Schiphol vliegen moeten rekening houden met langere wachtrijen dan normaal. De luchthaven verwacht tussen 20 april en 14 mei topdrukte met 5,2 miljoen passagiers. Vrijdag 4 mei wordt naar verwachting de drukste dag.
Bij de security wordt twintig procent extra mankracht ingezet. Ook elders in de terminal zijn meer medewerkers actief, onder andere om reizigers de weg te wijzen door de drukke terminal. Verder worden er meer mensen ingezet op het social media team, om online vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Schiphol belooft twee extra security doorgangen in Vertrekhal 2 te openen en bij grote drukte ook in Vertrekhal 1. Reizigers met alleen handbagage kunnen gebruik maken van een speciale doorgang. Wie met Transavia of TUI fly vliegt en zijn auto op parkeerterrein P3 (Lang Parkeren) neerzet kan daar al ter plekke de koffers afgeven die ingecheckt moeten worden.

3D CT-scanners
Nieuw zijn 3D CT-scanners die ervoor zorgen dat reizigers niet langer elektronica en vloeistoffen uit de handbagage hoeven te halen.

 

Niet te vroeg
De luchthaven raadt reizigers aan om zich aan de door luchtvaartmaatschappijen geadviseerde meldingstijden te houden, aangezien té vroeg arriveren tot extra drukte kan leiden. Ook het beperkt houden van de meegenomen handbagage, het thuis checken van de geldigheid van de reisdocumenten en het online checken van de vluchtinformatie kan helpen om sneller door het luchthavenproces te komen.
 

05-04-2018 12:24

Ook Air France stakingen in april

Het aantal stakingen bij Air France loopt nog verder op. Het zusterbedrijf van KLM kan zich in april opmaken voor vier extra stakingsdagen, waardoor er in totaal zeven grote acties gepland staan. Die zorgen niet alleen voor overlast voor reizigers, maar kosten Air France-KLM bovendien miljoenen.

Nadat eerder werkonderbrekingen waren aangekondigd voor 7, 10 en 11 april willen de bonden nu ook op 17, 18, 23 en 24 april de vluchtoperatie verstoren. Inzet is een forse loonverhoging voor het personeel, oplopend tot tien procent. Air France is niet van plan de eisen in te willigen, aangezien dat de helft van het jaarresultaat zou kosten.

 

30-03-2018 10:55

Zeer scherpe Finnair actie naar Azie

Finnair biedt zeer scherpe tarieven rond de paasdagen naar diverse Aziatische bestemmingen. De tickets zijn te boeken tussen 3 en 17 april 2018.
Genoemde tarieven zijn inclusief alle belastingen, maar exclusief de boekingsfee.

HONGKONG

 

580 €

BANGKOK

 

590 €

BEIJING

 

440 €

NANJING

 

395 €

CHONGQING

 

445 €

GUANGZHOU, XI’AN

 

495 €

 

27-03-2018 09:46

Nieuwe acties Air France in zicht



Piloten van Air France willen ook op 3 en 7 april het werk neerleggen. Dat meldden Franse media op basis van vakbondsverklaringen. De piloten willen met de acties de roep om meer loon voor alle medewerkers kracht bijzetten.

De vliegers eisen een loonsverhoging van zes procent voor alle medewerkers. Ze wijzen op de sterk verbeterde resultaten en vinden dat het personeel daar nauwelijks van heeft geprofiteerd. Air France zei eerder de looneis onverantwoord te vinden.

14-03-2018 15:31

Polderbaan dicht voor onderhoud

De Polderbaan op Schiphol gaat tussen 25 maart en 15 april dicht voor groot onderhoud. Er wordt onder andere een nieuwe asfaltlaag aangebracht op een deel van de baan en ook worden reparaties uitgevoerd aan de verlichting. 

Tijdens de werkzaamheden worden andere banen extra gebruikt. Vooral de parallelle Zwanenburgbaan en Aalsmeerbaan maar ook de Buitenveldertbaan krijgen daardoor tijdelijk meer vliegverkeer.

In 2021 wordt de Polderbaan opnieuw onder handen genomen, maar dan gaat de gehele baan op de schop.

13-03-2018 16:30

LOT stunt met Businessclass prijzen naar USA

De Poolse airline LOT stunt met Businessclass tarieven naar diverse 3 gewilde Amerikaanse bestemmingen.

De speciale ticketprijzen gelden voor de steden Chicago, New York en Los Angeles.
U vliegt via Warschau naar de USA maar dan wel tegen zeer interessante prijzen.
Zo vliegt u Businessclass naar New York en Chicago vanaf Amsterdam vanaf €1.600,00 en naar los Angeles vanaf €2.040,00 per ticket.
Vliegen vanaf Brussel is ook mogelijk, echter deze prijzen zijn duurder.
U dient minimaal een zondag in de reis te laten vallen en moet uw reis voor 31 maart a.s. geboekt hebben.

Onze medewerkers informeren u graag over de voorwaarden en beschikbaarheid!

13-03-2018 10:34

KLM stopt met verkoop sigaretten

KLM stopt per 1 juli met de verkoop van sigaretten aan boord. In plaats van rookwaar zal KLM andere producten aan het assortiment toevoegen, zo liet de luchtvaartmaatschappij onlangs weten.

KLM vindt de verkoop van sigaretten aan boord van onze vliegtuigen niet meer van deze tijd en pakt met deze maatregel zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid. De verkoop van onder meer sigaretten aan boord betekende voor luchtvaartmaatschappijen jarenlang een lucratieve bijverdienste. Roken aan boord is bij KLM al sinds medio jaren negentig verboden.

07-03-2018 14:43

Claim indienen kan ook op eindbestemming

Passagiers die met een aansluitende vlucht naar een ander land in de EU vliegen en vertraging oplopen tijdens het eerste deel, kunnen compensatie eisen bij de rechter in de lidstaat van de eindbestemming. Voorwaarde is wel dat de verschillende vluchten in één transactie zijn geboekt.

Het Europees Hof van Justitie heeft dat verduidelijkt op verzoek van Duitse gerechtelijke instanties.

Passagiers die bij airberlin en Iberia vluchten van Spanje naar Duitsland hadden geboekt, liepen vertraging op bij de eerste binnenlandse vlucht in Spanje, uitgevoerd door het Spaanse Air Nostrum. Daardoor misten ze hun aansluitende vlucht naar Duitsland. De vertraging was meer dan drie uur, wat hun recht geeft op compensatie tot 600 euro.

De organisatie Flightright spande in Duitsland een zaak aan namens de reizigers, waarop Duitse rechters zich afvroegen of zij wel bevoegd waren om te oordelen over een vliegtuigmaatschappij die haar hoofdvestiging in een andere lidstaat heeft, terwijl ook de vertraging in een ander land (Spanje) plaatsvond.

Het hof in Luxemburg oordeelt nu dat rechters in het land van de eindbestemming mogen oordelen over de prestaties van de luchtvaartmaatschappijen over het hele traject.

27-02-2018 13:38

in 2019 WIFI op bijna alle KLM vluchten

Passagiers van KLM hebben vanaf mei 2019 op vrijwel alle verre vluchten de beschikking over WiFi. De luchtvaartmaatschappij biedt al internet aan op de  Dreamliners en laat ook de Boeing 777 en Airbus A330-vloot voorzien van de benodigde apparatuur.

Reizigers kunnen via het KLM Portal aan boord een voucher aanschaffen om het WiFi te kunnen gebruiken. De kosten bedragen circa twintig euro per vlucht.
Het draadloos internet kan worden gebruikt vanaf drie kilometer hoogte en wordt aangeboden in samenwerking met technologiepartner Panasonic. Op verre vluchten die worden uitgevoerd met de Boeing 747-400 is geen WiFi. Dat type wordt de komende jaren uitgefaseerd.

21-02-2018 12:46

Maaltijden aan de gate

Wie op het punt staat te vliegen maar niet met een hongerig gevoel aan boord wil, kan op Schiphol nu gebruikmaken van maaltijdbezorging aan de gate.

Schiphol is daarvoor bij wijze van test een samenwerkingsverband gestart met HMSHost International, uitbater van horeca op de luchthaven, en maaltijdbezorger Deliveroo. De ‘pilot’ maakt het in eerste instantie mogelijk voor passagiers die vanaf de E-pier vliegen om via hun smartphone een hapje en een drankje te bestellen. Binnen 15 minuten wordt de maaltijd bezorgd aan de gate. De service is dagelijks tussen 07.00 en 20.30 uur beschikbaar.

Schiphol, HMSHost International en Deliveroo willen met de 'Food Delivery at the Gate' testen of er belangstelling is voor deze nieuwe dienst. In maart wordt de pilot uitgebreid naar de D-pier. De proef loopt in eerste instantie tot en met eind maart.

De diverse gerechten zijn ook te bestellen als roomservice in het Mercure Hotel, gevestigd in Lounge 3 – eveneens achter de paspoortcontrole. De bestelkosten - zowel aan de gate als in het hotel - bedragen 2,50 euro.
De maaltijden worden met de step afgeleverd aan de gate of in het Hotel.

20-02-2018 11:48

Air France komt met scherpe tarieven



Om met transatlantische budgetmaatschappijen te kunnen concurreren, introduceert Air France een nieuw tarief op langeafstandsvluchten dat uit niet veel meer bestaat dan alleen de zitplek.

Air France gaat met dit nieuwe tarief vanaf april de markt op zodat passagiers ze kunnen vergelijken. Enkeltjes naar de andere kant van de Atlantische Oceaan zullen vanaf 195 euro verkrijgbaar zijn.

Eerder bleek al dat Air France ook overweegt een nieuwe budgetdochter voor langeafstandsvluchten te lanceren. Die maatschappij zou naast de in december gestarte dochteronderneming Joon moeten gaan vliegen.

Klanten aan het woord

  • "Mendels Fashion Group werkt al jaren met volle tevredenheid met Anko Reizen. Er wordt altijd mee gedacht en zijn altijd bereikbaar. Zeer aan te bevelen voor groeps- en zakenreizen!"

    Koos Mendels, director - Mendels Fashion Group Ltd.

  • "Anko Reizen is voor ons al jaren dé partner voor beursreizen naar Hongkong. Deskundige, flexibele en betrouwbare service. Dat is wat wij belangrijk vinden en dat is wat Anko ons biedt!"

    George Ammerlaan - Hong Kong Kamer van Koophandel in Nederland

  • "Al meer dan 25 jaar hebben wij als officiële Benelux vertegenwoordiging van de Messe München een zeer prettige en intensieve samenwerking met Anko Reizen waar professionaliteit en betrouwbaarheid hoog in het vaandel staan. Talrijke exposanten en bezoekers vinden ieder jaar weer via Anko Beursreizen hun weg naar één van onze vakbeurzen waar ook ter wereld."

    Jaco van Ekeris, CEO - Van Ekeris Expo Service b.v.

Ontwikkeld door Zeno Webdevelopment

Top